بلاگ

چگونه زبان انگلیسی خود را برای کنکور تقویت کنیم ؟

زبان انگلیسی برای کنکور

زبان انگلیسی جزو دروسی در کنکور می باشد که برای بعضی از داوطلبان بسیار سخت بوده و منجر به کم شدن احتمال قبولی آنها در رشته مورد نظرشان می شود. گاهی داوطلبانی که در درس زبان انگلیسی و یا سایر دروس عمومی با مشکل روبرو می شوند، به جای تلاش کردن برای آن و آموزش روش های مفید برای بالا بردن درصد قبولی خود در این دروس، به مطالعه درس هایی می پردازند که در آن قوی تر می باشند. اما همین درس گاهی شانس شما را از رقیب های خود در کنکور بالاتر برده و می تواند نتیجه بهتری را به دنبال داشته باشد. زبان انگلیسی در کنکور دارای ضریب 2 بوده و به همین دلیل اهمیت زیادی دارد، ما در این مقاله قصد داریم تا با روش های صحیح شما را با مطالعه بهتر این درس آشنا نماییم.

یادگیری زبان انگلیسی برای کنکور

بیشتر بدانید : ویژگی های یک معلم خصوصی خوب چیست ؟

نحوه صحیح یادگیری زبان انگلیسی برای کنکور چه می باشد ؟

زبان انگلیسی در کنکور شامل 4 بخش می باشد که از بخش هایی مانند لغات، گرامر، Close Test و ریدینگ تشکیل شده است. زمان پاسخگویی به 25 سوال قرار داده شده برای زبان انگلیسی، 20 دقیقه می باشد که یعنی برای هر سوال کمتر از 1 دقیقه باید وقت بگذارید. بنابر این زمان پاسخگویی و مطالعه زبان انگلیسی باید به گونه ای باشد که اصولی بوده تا میزان موفقیت آن بالا رود. همچنین کلیه این سوالات از کتاب های 2 سال آخر تحصیلی می باشد و منبع دیگری مورد استفاده قرار نمی گیرد.

برای مطالعه درست درس زبان انگلیسی نیاز است تا روزانه نیم ساعت به مطالعه این درس بپردازید و یا یک روز در میان به مدت 1 ساعت مطالعه زبان انگلیسی داشته باشید. شما می توانید میزان مطالعه خود را بر اساس نقاط قوت و ضعف خود انجام داده و با توجه به فرار بودن زبان، سعی در مرور آن در طول زمان روز داشته باشید که منجر به تثبیت مطالب در ذهنتان شود.

یادگیری زبان انگلیسی برای کنکور به چه صورت است ؟

بیشتر بدانید : چگونه برای امتحانات پایان ترم آماده باشیم ؟

نحوه یادگیری هر بخش زبان انگلیسی به چه صورت می باشد ؟

یادگیری لغات زبان انگلیسی برای کنکور : وسعت دایره واژه های زبان انگلیسی در میزان موفقیت دانش آموزان در کنکور تاثیر زیادی دارد. یادگیری لغات زبان انگلیسی باعث شده تا علاوه بر اینکه بخش لغات زبان را به خوبی پاسخ دهید، در بخش های دیگر نیز از دایره واژگان خود استفاده نمایید. پس نیاز است تا هر روز لغات جدیدی را یاد گرفته و به دایره لغات قبلی خود اضافه نمایید. کمک گرفتن از جعبه لایتنر باعث تثبیت لغات جدید در ذهن شما می شود.

یادگیری گرامر زبان انگلیسی برای کنکور : برای گرامر زبان انگلیسی نیاز است تا اصول اولیه آن را به درستی آموزش دیده و آن را در جمله های مختلف استفاده نمایید، یادگیری استثناها نیز اهمیت زیادی دارد. گرامر هر درس را خلاصه نویسی کرده و برای آن با توجه به نکاتی که یاد گرفتید، جمله سازی نمایید. برای اینکه گرامر و قواعد آن در ذهن شما باقی بماند می توانید آن را در زندگی روزمره خود بکار ببرید، برای این کار از جمله های خودتان استفاده نمایید و سعی کنید از جملات تکراری و کپی استفاده نکنید. این کار منجر به یادگیری بهتر گرامر و تثبیت آن در ذهنتان شده و همچنین اصول و قواعد آن نیز بصورت اتومات در ذهن شما ثبت می شود.

یادگیری بخش Close Test زبان انگلیسی برای کنکور : سوالات این بخش از کنکور شامل ترکیبی از گرامر، لغات و درک مطلب می باشد و بنابر این تسلط داشتن در لغات و گرامر برای این بخش کمک کننده و ضروری است. یادگیری افعال و حروف اضافه برای این بخش به شما کمک زیادی کرده و می توانید با درک مفهوم کلی سوال و ارتباط دادن آن با بخش اصلی جمله، از روی گزینه های داده شده، جواب صحیح را انتخاب نمایید.

یادگیری بخش ریدینگ زبان انگلیسی برای کنکور : در بخش Reading بصورت میانگین 290 کلمه وجود داشته که از این تعداد کلمات در حدود 11 کلمه آن جدید می باشد. بنابر این در این بخش نیز دایره کلمات می تواند به شما کمک کرده و تسلط شما را در بخش ریدینگ بالا برد. متن بخش ریدینگ بصورت کل به جز یا جز به کل می باشد و در هر پاراگراف از آن مفهوم جدایی مطرح شده و برای همین نیاز است تا شما کل متن را بخوانید.

برای تمرین کردن بخش Reading نیاز است تا شما هر روز حداقل یکی از درک مطالب آزمون های سال های گذشته را بخوانید و یا داستان کوتاه را مطالعه کنید. این تمرین به شما در بخش درک مطلب کنکور کمک زیادی می کند. برای این بخش این نکات را در نظر داشته باشید :

• متن بخش Reading را لغت به لغت ترجمه نکنید، این کار باعث می شود که منظور نویسنده را به خوبی متوجه نشوید.
• یک بار از روی متن بصورت سریع بخوانید تا بتوانید بخش های مهم آن را پیدا نمایید.
• سعی کنید مفهوم کلی متن را متوجه شده تا بدین صورت سوالاتی که نیاز به تحلیل و استنباط دارد را به خوبی پاسخ دهید.
• سعی کنید با تکرار و تمرین کردن سرعت خواندن خود را بالا برید.

در این بهش همیشه یکی از گزینه ها کاملا غلط است، اما یکی از گزینه ها کمی به جواب درست نزدیک می باشد و دقت کردن به آن باعث شده تا متوجه نادرست بودن آن شوید. همچنین یکی از گزینه ها به جواب درست خیلی نزدیک بوده که باید دقت بیشتری برای درک آن داشته باشید و در نهایت یکی از گزینه ها کاملا درست می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *